zondag 24 januari 2010

snoepjes, koekjes of toch maar een stukje kaas?




De Deur word opgeslagen en mevr. de kooi komt binnen gewandeld. Met een grote dienblad in haar handen en met haar kleine dochtje vlak achter haar aan gewandeld.

op het dienblad liggen vele snoepjes, leuk versierd als een zak patat.

" leuk he? " giegeld ze tegen je. " Ik ben er wel even mee bezig geweest, maar ik vond het idee zo leuk!"


Tja. lekker denk je. Maar peter, een jongetje mag geen zoetigheid van zijn ouders. en Daan heeft suikerziekte. vergeet Timo niet, die moet echt afvallen van de dokter. Die krijgen dan weer een liga. zielig maar hellaas.
Traktatie. Super leuk. en je hoord de kinderen nooit klagen. Maarja, die zoetigheid. Gezonde traktaties is toch ook leuk?

Vind jij dat daar regels voor moeten zijn? wat doen ze bij jou op stage?




2 opmerkingen:

Melanie Smits zei

Hay Marlie

Ik zit op een babygroep daar trakteren ze meestal nijntje koekjes, danoontjes of soepstengels. Er zijn ook wel ouders die klagen dat er te veel suiker in de danoontjes zitten. Maar als er getrakteerd word dan geven wij die kinderen dat ook wel gewoon ondanks dat de ouders er op tegen zijn. Het is anders als een kind een allergie heeft of wat jij zegt suikerziekte. Dan zou ik het ook niet doen.

Op mijn vorige stage hadden ouders geklaagd over de zoetigheid op brood zoals: hagelslag, pasta en dat soort dingen en over de koekjes die ze 's middags kregen. Dat is nu vervangen. De kinderen moeten nu eerst 2 boterhammen met kaas of worst eten en dan pas pasta of hagelslag. En 's middags krijgen ze weer fruit. Maar daar trakteren de kinderen ook wel gewoon snoep.

Ik vind dat dat ook moet kunnen. Je hoeft niet altijd gezond te eten. Een kind is ook niet elke dag jarig.

Noëmie zei

Ik vind wel dat andere ouders er rekening mee moeten houden. Maar vaak doen ze dat ook wel. Ze vragen vaak in het begin hoeveel kinderen er dan op die dag zijn en dan misschien nog bijzonderheden.. Ligt eraan of leidster dit mogen vertellen denk ik.. Ik liep ook net als Melanie op een babygroep dus ik weet niet hoe het is op oudere groepen. Maar ook vaak trakteren kinderen bij mij op de groep op nijntje koeken of rozijntjes. Vaak mogen ze ook nog paar dingen meenemen naar huis omdat ze hij bij ons te gevaarlijk vinden enz. Dat kun je ook als keuze meegeven.